3 en 5 juni

De leestafel
We lezen over heerlijk in de stapels kranten en Kidsweek. In tweetallen vertellen we elkaar kort waarover we gelezen hebben.
Even een kort gesprekje over een krokodil die door de Dierenbescherming bij mensen weggehaald is.
Een krokodil als huisdier? Dat is bijzonder. Wat heeft zo'n beest allemaal nodig? en waarom zou hij weggehaald zijn? Wat vinden jullie daarvan?

Pardon, kinderen hebben ook rechten!
We lezen over Defence for Children. Wie wordt er geholpen door Defence for Children en wat doen ze precies.
Alle informatie is in de tekst te vinden en samen ontdekken we wel zeven dingen die Defence for Children doet.
En als je een vraag hebt kun je via de Kinderrechtenhelpdesk vragen stellen over kinderrechten.
Tijdens het lezen verzamelen we onderzoeksvragen.
Zo kwamen de volgende vragen naar voren:
Wat zijn kinderrechten?
Welke rechten hebben "illegale kinderen" , kinderen zonder verblijfsvergunning.
Welke rechten hebben wij, basisschoolkinderen.
We gaan op zoek naar overeenkomsten. Welke rechten horen bij  allebei de groepen?
Er zijn nog een paar kaartjes overgebleven, die bespreken we aanstaande dinsdag nog.
De kinderen hebben allemaal een boekje over kinderrechten meegekregen die je gratis kon bestellen bij Defence for Children.

Woordenschat
We oefenen de woorden van de afgelopen weken.
Kun jij al je woordenlijsten al op WRTS vinden?
We hebben de toets verschoven naar donderdag 12 juni omdat een aantal kinderen al veel toetsen op dinsdag moesten maken.

Wat heb je geleerd
Prachtig om te horen wat er geleerd is. Dat is heel gevarieerd.

huiswerk
Weer heel goed aan het huiswerk gedacht.
Probeer vanaf nu je werkblad er netjes uit te laten zien. Werk desnoods eerst op een kladpapiertje.
En kijk goed bij de invullesjes of je het woord ook aan moet passen.

Blijf heerlijk lezen en geniet van de boeken.
Tot dinsdag 10 juni

Geen opmerkingen:

Een reactie posten